Czekoladowe ciasto z cukinii - Gabinet dietetyczny Perfect Line

Czekoladowe ciasto z cukinii

 

Uwielbiam czekoladę i uwielbiam cukinię… Czy wiecie, że można połączyć te dwa produkty i stworzyć genialne, czekoladowe ciasto z cukinii? Nie wierzyłam, że będzie smaczne i że w ogóle wyjdzie. A jednak wyszło i okazało się hitem!

Ciasto jest miękkie i nie takie ciężkie jak brownie chociaż smakiem bardzo je przypomina. Cukinia jest w ogóle nie wyczuwalna, za to miłośnicy czekolady będą w pełni usatysfakcjonowani.

Ciasto z racji, że bazuje na cukinii dostarcza dużo mniej kalorii a więc świetnie nadaje się dla osób, które są w trakcie diety odchudzającej. Dodatkowo ma niski indeks glikemiczny, zamiast cukru użyty jest ksylitol i mąki pszennej płatki owsiane.

czekoladowe ciasto z cukinii

Jak przygotować czekoladowe ciasto z cukinii?

 

Składniki:

🔸️ 400-450 g cukinii
🔸️ 2 szklanki płatków owsianych górskich
🔸️ 50g kakao
🔸️ 2 duże jajka
🔸️ 0,5 szklanki oleju rzepakowego
🔸️ 70-80 g ksylitol lub erytrolu
🔸️ 50 g gorzkiej czekolady
🔸️ 50 ml mleka zwykłego lub roślinnego

Sposób przygotowania:

Cukinię (ze skórką) zetrzeć na tarce z grubymi lub średnimi oczkami. Przełożyć na durszlak i odrobinę posolić, odstawić na 30 min. W międzyczasie płatki owsiane dokładnie zmielić na mąkę. Przesypać do miski i dodać kakao, ksylitol lub erytrol oraz proszek do pieczenia. Wymieszać. W osobnym, wysokim naczyniu ubić jajka razem z olejem. Cukinię dokładnie odsączyć i razem z ubitymi jajkami dodać do suchych składników. Całość dokładnie wymieszać. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć ciasto i piec w 180 st. C przez 1 godzinę.

Czekoladę podgrzać razem z mlekiem, cały czas mieszając. Polać upieczone ciasto.

Ilość porcji: 15

Wartości odżywcze dla 1 porcji:

  • energia – 156 kcal

zdrowe desery fit ebook

Nie wyobrażasz sobie życia bez słodyczy? Jednocześnie jesteś na diecie odchudzającej lub walczysz z insulinopornością?

Jeżeli tak, to ten ebook jest właśnie dla Ciebie!

W książce znajdziesz przepisy na zdrowe desery, które bez problemu mogą pojawić się w Twoim menu nawet jeśli się odchudzasz. Desery te są też odpowiednie gdy zmagasz się z insulinoopornością, cukrzycą typu II, PCOS lub innymi schorzeniami przebiegającymi z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.

Nie musisz już odmawiać sobie przyjemności jedzenia słodyczy. Nie musisz czuć się winna, że znowu skusiłaś się na coś słodkiego. Poznaj desery, które nie zawierają cukru, nie mają białej mąki i niezdrowych tłuszczy a są równie smaczne jak tradycyjne słodycze. Nawet Twoi bliscy nie poczują różnicy.

Ebook dostępny jest w moim sklepie.